Tyflo ČR o. p. s.


Veřejný závazek

Centrum denních služeb v Tyflo ČR, o. p. s.

 

Poslání

Centrum denních služeb poskytuje sociální služby nevidomým a slabozrakým občanům, přičemž tito mohu mít i kombinované vady. Rozsah poskytovaných služeb v Centru denních služeb je dán a námi naplňován vyhláškou č. 505/2006 Sb.

Cíle

Naším cílem je uschopňování zrakově postižených pro běžný život a jejich začleňování do společnosti, jejich aktivizace do smysluplného naplňování jejich volného času pořádáním volnočasových aktivit – tvůrčí dílny, diskusního klubu, rekondičních pobytů, výletů, ale i vzdělávací aktivity formou přednášek, informačních a prezentačních akcí kompenzačních pomůcek a možnost nácviku práce s nimi.  Kromě volnočasových  a vzdělávacích aktivit, které zapojují nevidomé zpět do aktivního života, pořádáme i činnosti s cílem, aby se klienti stávali na této službě nezávislí a posunuli se v sociální síti na vyšší úroveň, kde již budou více soběstační a budou schopni sami více sebeurčovat a koordinovat své aktivity.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou nevidomí a slabozrací občané, přičemž tito mohou mít i kombinované vady.  Věkové rozhraní není dáno, vychází z aktuální a individuální reálné poptávky uživatelů a našich možností.  Naše služby uživatelům neomezujeme jejich trvalým bydlištěm, mohou k nám docházet lidé z celé České republiky.

Zásady a principy

Službu centrum denních služeb poskytujeme vzdělanými a vyškolenými pracovníky s patřičnou odborností a praxí, kteří si stále doplňují své vzdělání a odbornost.

Princip aktivní účasti uživatelů služeb - služba respektuje volby uživatelů - uživatelé jsou zplnomocňováni k rozhodování o sobě samém a o rozsahu poskytované podpory.

Princip respektování potřeb uživatelů - služby se přizpůsobují potřebám uživatelů, a nikoli uživatelé potřebám pracovníků.

Princip individuálního přístupu - služba je poskytována na základě individuálního plánování. Vyvíjí se od zjištění a znalostí potřeb i přání uživatele.

Princip rovnocenného přístupu - služba je postavena na partnerskému přístupu k uživateli a vzájemném respektu. K uživatelům přistupujeme jako k plnohodnotným lidem a ctíme jejich postižení a lidskou důstojnost, jakož i svobodu volby.

Princip přiměřené podpory - služba poskytuje podporu, která uživatele rozvíjí, nikoliv omezuje. Směřuje k aktivnímu začlenění do běžné společnosti a podporuje přirozené vztahové sítě.

 

Pavel Hegner – ředitel